Ishaq Dar receives an apology from a television network for allegedly fabricating graft charges

Ishaq Dar receives an apology from a television network for allegedly fabricating graft charges-Social Pakora

The broadcaster of ARY UK, New Vision TV, has apologised to former finance minister Ishaq Dar. Saying the allegations of corruption and abuse of power levelled. Against the Pakistan Muslim League-Nawaz (PML-N) leader were false.

On July 8, 2019 and August 8, 2019. The channel aired two news shows in which the defamatory remarks were made. Mr Dar was accused of managing and intentionally obstructing the functioning of Pakistan’s Financial Monitoring Unit. By prohibiting institutions from accessing the systems in the later programme. Powerplay, by “accountability tsar” Shahzad Akbar. Mr Dar was also said to have taken these efforts in order to “protect individuals involved in the Choudhury Sugar Mills money laundering case”.

ARY UK apologised in a statement aired at 6 p.m. on Monday, saying it accepted responsibility “[Mr Dar] never managed the Financial Monitoring Unit… never impeded [its] work, nor did he do anything to protect anybody in any case including the alleged Choudhury Sugar Mills case”.

“We unconditionally apologise to Mr Ishaq Dar for the significant distress, upset and embarrassment which these broadcasts have caused him,” the channel said in the statement.

Mr Dar filed defamation proceedings against the channel in July 2020, according to sources, and served a claim in the UK High Court in November of that year. On March 2, 2021, ARY UK submitted an offer for amends, a method established by the UK’s Defamation Act 1996 that allows a defendant in a defamation lawsuit to submit a written offer to publish an apology and pay damages. Acceptance of such an offer brings the defamation case to a close, and the parties resolve their differences.

Mr Dar had said in his suit that the imputations conveyed by the publication include “very serious defamatory allegations of which the claimant is reported to be guilty as a matter of fact” and had caused serious harm.

Mr Dar had sought GBP 200,000 in damages for libel. As well as legal fees, in addition to the ban and apology.

A transcript of Shahzad Akbar’s remarks on the show. Which were the basis of the defamation action, quoted the special assistant to the prime minister on accountability as claiming. That Mr Dar “paralysed the institution” by not allowing the FMU to function. He further claimed that after Mr Dar’s departure, the unit was “resurrected,” with purportedly banned files of politically exposed individuals being accessible. These claims have since been withdrawn. And the channel has stated that it accepts Mr Dar’s viewpoint.

Mr Dar claimed in a statement to Dawn that he had been exonerated and that the accusations levelled against him were “false, mala fide and evil.”

Mr Dar said this development proves “how Mohammad Nawaz Sharif and his party colleagues have been subjected to political engineering and malicious campaign of lies”.

“I have never been involved in corruption or any unlawful activity and never used any influence against any institution. The allegations made by the pro-government media house and Shahzad Akbar were aimed at damaging my reputation but Allah SWT has been most kind and the TV channel has accepted in the UK judicial process that the allegations were fabricated, false and untrue. The TV channel has accepted that I was maligned and nothing wrong has been done by me.”

See More:

Leave a Reply